torsdag 2 september 2010

Sjukstuga.

Ja, vi har blivit sjuka vi. (Jag & Kennet).
Jag jobbade måndag & tisdag & sedan har jag varit hemma igår och idag.
Orkar inte sitta & svara i telefon och hjälpa kunder när man har krax-röst & får hostattacker titt som tätt.
Kennet har varit hemma han oxå, måndag-tisdag-onsdag.
Men idag & imorgon skall han väl iaf jobba. Jag tänkte åka & jobba imorgon jag.
Känns inget kul att behöva vara hemma sjuk nu, med tanke på att jag skall gå hem snart ändå.
Men Lovisa har gått på daigs som vanligt hon iaf, hon är ju praktiskt taget frisk hon så.. Skönt det iaf. =)

Idag har jag varit till Linden & träffat doktorn och han lyssnade på mig & sa att det inte var på värsta viset & det ärm det ju kanske inte, men jag vet ju att jag har en benägenhet att "hosta sönder mig" & har lite ont efter sidorna, på utsidan lungorna vid hostningar (?) & sedan eftersom jag var gravid. Han trodde inte att jag var så långt gången som jag faktiskt är heller.
Jag fick slemlösande och hostmedicin utskrivet iaf. Jag fick Mollipect & Cocillana. Det är väl tänkt att jag skall dricka Mollipecten på dagen och ta Cocillana på kvällen om det blir jobbigt.

Annars har det inte hänt så mycket härhemma.
Jag har fått en så stor lust att måla om mina hallmöbler (leksvik).
Men jag vet inte om det är något jag bör ta mig för just nu.
Man är ju optimistisk innan & sen när man sitter där med alla olika delar halvmålade så kanske jag ångrar mig. För jag vill ju hinna klart innan nästa bebis kikar ut.
Tänker man på det så tänker man liksom, herregud 4 veckor är ju lång tid det. Men sedan tycker man ju även att det inte alls är lång tid.

Det var med en annons i tidningen häromdagen att det var 20% rabatt på golv & tapeter.
Det var Kennet som visade mig den. Jag uppfattade som att han bara ville visa den, men han menade ju tydligen att vi kunde köpa tapeter om vi ville.
Så nu håller jag tummarna på att vi skall åka & kolla på tapeter & golv i helgen. Jag vill ju så gärna göra om i vårat vardagsrum, jag trivs inte alls härinne.
Men Kennet ville ju åka till Biltema han å, så vi får väl se hur det blir.

Det har ju uppdagats att vi läre byta kamremmen på bilen som vi fick i byte mot amazonen.
Men det är väl egentligen "nemas problemas" för det kostade typ 400-450:- på biltema & sedan byter Kennet den själv så..
Fast de rev det igår och tyckte kamremmen såg fin ut, så nu vet jag inte hur de skall göra.
Äh, det märks väl.

Nu har vi köpt lite nya kläder till bebisen som kommer iaf. Jag var ju lite orolig/nervös för att vi inte hade köpt något till den nye bebisen tidigare.
Det känns skönt att vi har lite som behövs i början. Jag har ju lite neutralt kvar sen vi väntade Lovisa oxå så...
Sen idag jag knappat hem ett startpaket från HM. Jag hade 2 rabattkoder så det kostade bara 99:- när det från början kostade 199.- Det skulle väl komma nästa vecka tror jag. =)
Skall även åka in på Lindex imorgon & köpa en jacka till Lovisa tror jag, som hade kommit ut idag på hemsidan deras. Hon behöver ju ha nå tjockare än en fleecejacka nu snart så..

Nej, nu skall jag åka & hämta Lovisa snart. Skall bara dricka upp kaffet först.

Inga kommentarer: