torsdag 13 januari 2011

13 januari.

Ja, nu var det ett tag sen igen... Blir lätt så..

Får försöka skriva lite om vad som hänt sedan sist..

Julafton var vi härhemma bara, för Lovisa fick magsjuka den 22:a dec, så det var inte så kul. Men det var ganska många som fick det på dagis. Jag & Kennet klarade oss vi. Men vi fick nån lindrigare variant av det på söndagen den 26:de istället vi.
Julafton som sagt var var vi härhemma hela dagen, det var meningen att vi skulle åka till Kennets mamma på grötfrukost, men det blev inget. Men Kennets pappa & familj & mamma & Ulf kom hit & åt med oss & träffade tomten på kvällen. (jag hade sagt det från början att de kom på egen risk).
Sedan fick Ulf magsjuka på juldagen & Knut & Åsa & Dennis på annandagen, så det vart ju lite olyckligt. :/
Juldagen var vi till pappa & träffade tomten (igen) och åt god julmat. Roligt att träffas alla på min sida oxå, eftersom inte Tina är hem så ofta.
Sedan på annandagen var vi till Kennets mamma & Hasse & fick god mat (fläskfilé). Sedan delade vi ut julklapparna där oxå, ingen tomte den här gången heller.
Lovisa & Melker fick väldigt många & bra julklappar.

Sedan var det nyår & då var vi bara härhemma & åt gott & sköt av lite raketer.

Nu har jag rensat ut julen iaf den här veckan & det är så skönt att få bort det. :)

Sedan var jag & Melker på bvc för kontroll samt vaccination. Han vägde 5730 gram och var 61 cm lång. Sedan fick han sprutor i båda benen, åh vad ledsen han blev då, lillhjärtat mitt. Men han slapp feber iaf. Konstigt, jag hade räknat med det. Lovisa fick alltid feber efter en vaccination hon.
Lovisa var hemma hos mamma hon under tiden & det var väl lika bra det för innan vi åkte sa hon att ingen fick sticka hennes lillebror. :)

Sedan nu så fyller Kennet (& Tommy) 30 år nu den 15 januari så det håller jag på & planerar & bakar & städar en massa inför.
Det blir fika härhemma bara & sedan har vi samlat till presenter åt dem. Jag känner att jag inte har ork eller tid eller råd för den delen att greja värsta partyt just nu. Det får bli i sommar isåfall. Vi får väl se. De blir ju uppvaktade iaf. Men det känns lite tråkigt att inte göra en större grej av det för de fyller ju faktiskt 30 år.

Sedan har jag även bokat kyrkan & präst inför Melkers dop i mars. Känns väldigt skönt att ha det fixat redan. Så nu skall vi bara greja inbjudningskort & vad vi skall bjuda på vid "mottagningen" efteråt. Men det blir nog sallad som förra året & fika efteråt såklart.

Nej, nu skall jag åka & hämta Lovisa på dagis. Skönt att man ha kommit in i rutinerna igen. :)

Inga kommentarer: