fredag 28 januari 2011

Den tjugoåttonde januari.

Ja, nu är januari snart slut. Gud vad fort tiden går. Snart februari. :)

Kennet & Tommys födelsedag firade vi härhemma med fika. Jag hade bakat en massa & sedan gjorde Kennet 2 st smörgåstårtor. Roligt att han gjorde dem för en gångs skull, då slapp jag. ;)
Kennet fick en varmluftspistol, lotter & en kompressor. Tommy fick lotter & pengar han.
Vi blev inte så många härhemma heller för Kennets bror Mickes dotter Elsa fick magsjuka de, så de kunde ju inte komma & tur var väl det egentligen eftersom det var isgata i länet på söndagen. Det hade nog inte varit så roligt för dem att åka hem isf.

Jag & Melker åkte med pappa till Bollnäs för att hälsa på farfar (som ligger på sjukhuset efter att han fick en liten stroke) & fy vad halt det var. Pappa hade lagt i fyrhjulsdriften & han kunde köra 40-50 km/timmen och när han bromsade eller gasade på så gled bakänden på bilen. Seriöst! Himla tur jag slapp köra själv.
Åkte över kilafors-vägen hem & där var det inte lika mycket isgata iaf. Min faster Lena & hennes barn åkte bil ner mot Sthlm de, usch det kan inte ha varit kul att åka på E4:an heller. Man hörde rapporter hela tiden om att det var stopp efter E4:an under dagen.

Annars så har jag (& Melker) varit på tjejmiddag ute i Segeråker hemma hos Kattis. De bjöd på viltgryta & blåbärspaj till efterrätt. Det var jättegott & roligt att träffas alla. Det vart inget spelande dock, men vi satt & pratade en massa istället. Roligt det å. :)

Igår var jag & Melker upp till sjukhuset i Huddik för att ha ett samtal om hur jag tyckte förlossningen var & om jag hade några frågor.
Seriöst, jag kom till sjukhuset vid kl 14 och fick vänta i 25 minuter innan jag fick komma in & samtalet varade i 10 minuter typ. Det har man ju egentligen kunna ta över telefonen.
Jag hann iaf titta lite på Åhléns innan jag åkte på sjukhuset. Men inte nå länge, skulle ha åkt upp tidigare. Men får ta det nån annan gång istället.
Jag fynde iaf ett par leggings & 2-pack trosor till Lovisa & 1 par byxor & 2bodysar till Melker för 207:- Tycker jag fick mycket för pengarna. :)
Det var skönt att det gick bra att åka, trots att jag var jätte-spänd inför det. Jag tycker inte att det är särskilt kul att åka på E4:an heller, men när jag satt där i bilen & körde så tyckte jag att det inte var något att oroa sig för. Det som är läskigast är ju att köra om långtradare. Jag får väl åka nå mer själv nån annan gång så man vänjer sig lite mer.

Håller ju på att förbereda lite smått inför dopet. Vi tog en massa kort härom kvällen till dopkortet men det blir ju självklart massa kort som inte blir nå bra. Och när jag satt & raderade en massa kort så låste sig kameran & när den hoppade igång igen så hade den raderat alla bilder! J*vligt kul! Tur jag har hunnit lagt in bilderna från förlossningen iaf. Men julen är ju helt borta den tyvärr. :( Så jag är inte supernöjd på kameran nu. Det blir väl till att lägga in direkt efter man har fotat något nu i fortsättningen. Får tänka på det.
Vi funderade iaf på att köpa en filmkamera innan Melkers dop, så vi kan få det på film.
Mina bröder filmade ju Lovisas dop oxå, men den filmen har man inte fått sett ännu tyvärr.
Skall försöka få dem att klippa ihop den & greja. Så man har den oxå.

För övrigt så har det varit ett fall av vattkoppor på dagis. Så jag går bara & väntar på att Lovisa skall få det. Det vore ju bra om hon fick det, men jag skulle ju helst se att Melker slipper det. Men det brukar ju bli väldigt lindrigt tydligen ju mindre de är. Så om han skulle råka bli smittad så hoppas jag att det blir väldigt lindrigt. Men det är nog väldigt svårt att undvika att han blir smittad, om han inte är skyddad pga av att jag ammar då iofs. Men vi får väl se om 1-2 veckor här hur det ser ut.

Känner mig extremt rastlös idag. Skulle ha viljat baka nå. Vi får väl se hur det blir. Skall förbereda lite lunch till mig & Lovisa nu snart iaf.

Inga kommentarer: