söndag 18 juli 2010

Semester.

Ja, nu har vi fått semester. Väldigt skönt!
Vi har haft en vecka nu och har 3 kvar. Kennet har ju 4 kvar han.
Jag börjar känna mig lite smått stressad på allt man känner att man vill hinna med så funderar man hur tiden skall räcka till. Kennet tycker jag är löjlig han, men kan inte låta bli att känna så heller..

Ja, den här veckan har vi inte gjort så mycket.
Vi var ut och åkte lite båt i måndags, men det blåste så mycket så vi kunde inte lägga till nånstans. Vi åkte & parkerade båten och åkte bil till Lynäs sommarhem och badade. Fast Lovisa ville inte bada hon, för det blåste så stora vågor.
Men det var mysigt ändå, vi hade gjort fika som vi fikade upp i båten.
Det var lite tråkigt att det blåste så mycket. Men det blir väl fler gånger tänker jag.

Sedan har det inte hänt så mycket. Min pappa fyllde år i onsdags här och då var vi upp till dem i husvagnen och fick jordgubbar & glass & kakor. Vi hade köpt 2 böcker åt honom.
Lovisa satt i bilen och laddade hon med en sång "vi gratulerar, vi gratulerar".. skulle hon sjunga men sen tog blygheten över så jag & Lovisa sjöng tillsammans iaf. Mammas gohjärta. <3

I torsdags kom de äntligen & tog ut pannan. (jag ringde i onsdags & frågade).
Så när hade fått ut pannan så lastade vi släpvagnen full med skräp och åkte in på Långtå med det. Skulle behöva köra ett lass till, men det hinner vi nog med.

Sen i fredags har Kennet flyttat trappen bak på altanen, så nu sitter den där rakt fram när man går ut genom altandörren. Vi skall bygga en femkantig trapp ner där, Kennet har suttit hela dagen igår och försökt sig på en ritning. Men han vet inte riktigt vilka vinklar som behövs. Men han tror han har löst det nu iaf. Vi läre ju veta på ett ungefär så vi kan beräkna hur mycket material vi måste köpa. Det vore skönt om det blev klart snart.

Sedan ringde de från jobbet och hörde lite om det kommande steget som kommer att ske på jobbet. Det skulle tydligen bli 9 veckors kurs som skulle starta typ 16augusti eller nå. Då hinner ju inte jag gå klart innan jag skall gå hem igen, så det blir väl jag & BO kvar på jobbet sedan. Känns mindre kul, men det får väl så lov att bli så då.
Så får vi se sen då, hur det blir när jag kommer tillbaka. Om nåt år drygt. Vad långt det känns. Men det skall bli skönt å. :)

Inga kommentarer: