tisdag 6 juli 2010

Helgen som varit.

Ett tag sen jag skrev igen. Det blir lätt så.
Helgen som var så sålde vi våran öppna båt och åkte sedan & köpte en överbyggd båt istället. Det känns mycket bättre det, den andra båten var ju lite krångligare när man skulle ut med den tycker jag.
Så helgen har spenderats med att städa ur båten, inte för att den var så himla skitig men lite skitig var den iaf. Sedan har Kennet lagat kapellet & sedan har jag tvättat det idag. Det vart en himla skillnad. Kennet har satt på det nu, får se om man ser någon skillnad nu när man kommer hem.
Sedan ville Kennet att jag skulle tvätta dynorna med textiltvätt imorgon, men Lovisa är ju hemma med mig imorgon, så det känns ju inte som om jag har lika mycket tid då.
Sedan är ju min syster hemma från Malmö så inte vet jag om vi skall åka och träffa dem en sväng oxå kanske.
Sen skall jag ju jobba på kvällen oxå, så man är ju lite begränsad oxå.

Det är väl tänkt att vi skall lägga i den i helgen iaf. Får hoppas att vi hinner klart med allt innan bara.

Pappa skulle fixa en plåt i rostfritt som vi skall förstärka upp akterspegeln med bara, vi har ju fått med en motor som är en långriggare när det egentligen skall vara en kortriggare på den här båten.
Men det går ju att förstärka upp det så.

Den här veckan jobbar jag ikväll & sedan kväll imorgon & sedan dag på torsdag & fredag & efter fredagen så går jag på semester!! Det skall bli så himla skönt! Kennet går oxå på semester. Han har 5 veckor han, jag har bara 4 jag.
Nej, nu skall kika vidare innan jag slutar.

De har fortfarande inte kommit och tagit ut pannan heller. Blir man förvånad eller.
Igår var vi in på banken och betalade fakturan.
Känns lite surt att betala innan jobbet är klart.
Men men...

Inga kommentarer: