tisdag 6 april 2010

Påsken.

Ja, helgen som gick nu har vi varit på en massa påskmiddagar.
Först var vi till pappa på långfredagen och åt påskmat.
Sedan på lördagen så var vi till Kennets mamma & Hasse på påskmiddag och sedan fira vi även Elsa som fyller 1 år den 11 april. Vi tyckte det var lika bra att fira henne då, eftersom att de inte kommer komma upp innan den 11 april. Vi köpte en "burk" att stoppa olikformade klossar i.
Sedan åkte vi in & tankade bilen, för det nästan ingen bensin i den. Typiskt jag som drar ut på tankningen in i det sista. Ibland för att jag inte har tid och ibland för att jag hoppas att bensinpriset skall gå ner.

Då upptäckte vi iaf att Lovisa hade fått feber så vi gav henne alvedon när vi kom hem, hon blev lite piggare, men febern gick inte ner av någon konstig anledning.
Sedan hade hon feber resten av kvällen & sedan var hon feberfri dagen efter & eftersom hon var feberfri så då tänkte vi att det nog var något tillfälligt pga att hon lekt så mycket i sunnanå så då åkte vi till Dåbo till Kennets pappa på vanlig mat. (vi trodde det skulle bli påskmat) och hon var pigg större delen av tiden men sen fick hon feber igen, så då åkte vi hem. Sedan hade hon feber på kvällen och natten.
Mamma kom ut och hälsade på och så spelade vi bingolotto tillsammans. Kennet vann 2 sverigelotter, det var allt.
Mamma var ett nr ifrån jackpoten. Surt.
Lovisa somnade vid kl 19.15 men hon hostade så mycket så vi var tvungna att ta ner henne och ha henne i soffan bredvid oss.
Hon sov väldigt oroligt hela natten, hostade en massa och vaknade till & från hela tiden.

Lika var igår, då hade hon feber (som inte gick ner trots alvedon) så jag & Lovisa var hemma vi medan Kennet var hem till Peter & Victoria och hjälpte dem lite.
Sen var hon lika stökig under natten till idag.
Men sen idag har hon varit feberfri och lite piggare. Men hostan är dock kvar. =/
Vi har ju Mollipect som vi kan ge henne men hon blåvägrar den. Men vi måste nästan försöka med den nu snart.
Imorgon blir hon väl hemma med mig igen. Lika bra det.

Jag har ju tyvärr inte kunnat lägga på det sista lagret kvistlack som jag hade tänkt gjort de här dagarna, men jag får försöka ta det till helgen. Vill ju bli klar någon gång!

Inga kommentarer: