fredag 23 april 2010

Bergvärme.

Ja, vi åkte till motorrevyn nu förra fredagen, men det var definitivt inte värt 130 kr i inträde som vi betalade. Men då vet jag det, nästa år skall jag inte följa iaf.
Man hade gått igenom hallen jätte-snabbt. Vi fick ju 2 tvättsvampar iaf. =)

Sitter inne på jobbet nu, jobbar mellan 10-14:30 idag. Inte alls långt pass. Skönt!
Dagis har ju barnfri planeringsdag idag och jag såg det självklart jätte-sent, typ i tisdags.
Och jag har inte kunnat fått tag i någon barnvakt heller, och inte får man ta ut tillfällig föräldrapenning heller på jobbet för då måste man ansöka 3 månader i förväg. Seriöst! Så jag visste inte hur jag skulle fixa det, om man skulle ha kunnat flytta arbetspasset kanske.

Ja, men det löste sig med barnvakt till slut iaf. Hon får vara hemma hos farfar & Åsa. Jag åkte dit med henne till kl 9.
Hon skulle titta på en Nalle Puh-film sa hon direkt hon kom dit. Lillhjärtat mitt. =)
Hon har brukat titta på Nalle Puh-filmer där när hon varit där förut, så det är nog något hon förknippar med farfar & Åsa. =)
Men de skulle väl åka och hälsa på Thyra en sväng oxå, så då får hon följa med dit oxå då.

Ja, denna helgen har vi inte direkt något inplanerat alls faktiskt.
Jag skall väl försöka måla sista lagret färg på skåpet och sedan bära upp skåpet (Läs: det får Kennet, Tommy & Christian göra) och sedan måste vi försöka börja städa källaren.
Jag skulle ju ha börjat slipa det andra skåpet, men det vet jag inte om jag hinner innan de skall installera bergvärmen.

Ja, vi skall installera bergvärme. Det känns väldigt skönt att vi (Läs Kennet) har bestämt oss för ett uppvärmningsalternativ. Det har vi ju funderat på hela tiden vi bott i huset.
Kennet ringde till företaget som skall installera i måndags och han sa att det skulle ta 3-4 veckor innan de kom och borrade. Men det vore ju skönt om man kunde få någorlunda rent nere i källaren innan. Jag hade ju viljat måla om väggarna i pannrummet jag, men det återstår att se om jag hinner.
Vi skall väl värdera om huset & lägga om lånen efter att vi installerat.
Det känns bra, vi kommer ju säkerligen märka en enorm skillnad på driftskostnaden.

Nej, nu skall jag kika vidare innan jag slutar.

1 kommentar:

Johanna sa...

vilka blir det då?? kram