onsdag 15 oktober 2008

Kurs nu i veckan.

Ja, nu har jag gått 2 dagar på kursen.
Den är ganska intensiv.
De som jobbar där har frågat oss hur vi skall klara oss på bara 1 veckas kurs och när de säger det så blir man ju lite orolig.
Jag är jätte-orolig att jag inte skall lyckas hjälpa kunden eller att jag skall dra ut på samtals-tiden.
De (Cheferna) kollar på hur långa samtalstider man har och hur korta samtalstider man har. Man skall försöka hålla samtalet inom 5,05 min och då skall man hinna hjälpa kunden och sen hinna skriva en notering om det oxå.
Men han (ledaren) att man får ganska många chanser innan man åker ut så det känns ju skönt då iaf.
Han (ledaren) sa att om vi vill kunde vi få börja jobba redan i helgen så jag och en till tjej som går kursen (Madde) tänkte väl testa nu på söndag dag några timmar, typ 3 timmar eller nåt.
Det var ganska lugnt på samtalsfronten då under helgerna och det var inte lika många som jobbade och då fanns det större chans att man skulle bli hjälpt av någon.
Ledaren sa att det skulle finnas en kille (Danne) med gul väst på sig som skulle vara till vårat förfogande utifall vi vill ha nån hjälp. =) Kul att springa med gul väst på sig liksom.

Det blev tyvärr ingen städning i helgen. Vi får ta det denna helg stället. Lovisa är fortfarande sjuk hon oxå så. Men ögoninflammationen verkar vara borta nu den. =)
Men det är ju bara onsdag ännu oxå så.. Vi får se hur vi gör med bortlämmningen av Lovisa nu i helgen. Är hon fortfarande sjuk så behåller vi henne hemma.
Det vore ju skönt att veta om det fungerar bra innan vi skall åka till Sthlm.
Helgen som var var vi ioch hälsade på Mona/farmor & Hasse en stund. Lovisa ville inte åka hem därifrån hon. =) Så det bådar ju gott inför den framtida lämmningen.
Vi skall väl åka och hälsa på mera oxå, så hon blir "van" dem. Men det är nog inte så stor fara tror jag.

Jag och Kennet känner oss lite krassliga vi med. Lite drygt.
Men jag försöker hålla det i "schack" jag.
Jag skall åka på apoteket snart och fylla på förrådet vårat.

Nej, nu skall jag gå ner igen och äta några mini-baugetter innan Lovisa vaknar, som för övrigt har sovit ute nu i 2 timmar & 15 min. (!)

Mamma skulle väl kika förbi en sväng oxå.

Inga kommentarer: